Skocz do zawartości

Jak Wygląda Rozmowa I Czy Mam Szanse Na Wize?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej! :)

Pierwszy raz staram się o wize do Stanów w związku z tym mam do Was kilka pytań i proszę o pomoc.

1). Mam umówione spotkanie na 9:30 w Krakowie. Czy jeśli jest wyznaczona ta godzina to o tej godzinie mam przyjść czy lepiej przyjść wcześniej? W Krakowie będę wcześnie rano i nie wiem czy iść od razu pod konsulat czy lepiej punktualnie.

2). Jak wygląda takie spotkanie? Jakie zazwyczaj padają pytania? Czy lepiej jest posługiwać się angielskim (nie znam wszystkich formalnych słówek)?

3). Jakie mam szanse na otrzymanie wizy? Oto moja sytuacja:

Jestem studentem IV roku prawa. Z różnych względów studiuję zaocznie (czy to jest istotne jaki to tryb studiowania?). Nie jestem nigdzie zatrudniony, ale odbywam praktyki studenckie, które są "oficjalnie" niepłatne. Do Stanów chce pojechać odwiedzić rodzinę i pozwiedzać. Mam zaproszenie od cioci, ale czytałem, że ono i tak z reguły nic nie daje. Mój tata jest na rencie, a mama na emeryturze i do niej dorabia. Pieniądze na wyjazd mam z własnych oszczędności. Poza tym jestem chory i mam orzeczony stopień niepełnosprawności. Otrzymuję rentę socjalną i stypendium oraz dofinansowanie nauki z PFRON.

Czy powinienem, poza wnioskami wizowymi, mieć jakieś inne dokumenty potwierdzające moją sytuacje, np. zaświadczenie lekarskie, zaświadczenie, że studiuje, że odbywam praktyki? ;)

4). Co w związku z powyższym mówić na takim spotkaniu? :/

Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi!!! :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Ja z racji tego, że nie tak dawno starałam się o wizę w Krakowie mogę odpowiedzieć na 2 pierwsze pytania :)